ARTYKUŁ BRANŻOWY | 28 maja 2024

PIAP uczestniczy w spotkaniu EAC w Sztokholmie W planach dołączenie PIAP do międzynarodowej organizacji

Europejskie stowarzyszenia jednoczą się, aby rozwijać branżę produktów promocyjnych. W dniach 23-24 maja 2024 roku w Sztokholmie w Szwecji  Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) uczestniczyła jako słuchacz w spotkaniu kilku europejskich stowarzyszeń i Międzynarodowego Stowarzyszenia Produktów Promocyjnych (PPAI). Podczas wydarzenia przedstawiciele dziesięciu krajów zawarli porozumienie o utworzeniu „European Association Cooperation” (EAC).

Udostępnij:

Celem nowo powstałej organizacji EAC jest wspieranie współpracy i lepsza koordynacja działań na rzecz rozwoju sektora produktów promocyjnych w Europie. Współpraca ta ma na celu sprostanie wspólnym wyzwaniom branżowym oraz podniesienie standardów
i praktyk w tej dziedzinie.

Podczas spotkania poruszono wiele istotnych dla branży artykułów promocyjnych kwestii,
w tym zrównoważony rozwój oraz zgodność z przepisami, które są kluczowe dla rynku produktów promocyjnych w Unii Europejskiej. EAC chce tworzyć standardy promujące zrównoważone praktyki biznesowe. Ponadto, omówiono formalizację EAC jako organizacji non-profit (AISBL) z siedzibą w Brukseli.

Reprezentujemy PIAP podczas spotkań mających na celu formowanie stowarzyszenia europejskiego, prowadząc zaawansowane rozmowy na szczeblu międzynarodowym. Jesteśmy bardzo zainteresowani wstąpieniem do organizacji EAC jako pełnoprawny jej członek. Chcemy aktywnie uczestniczyć w przyszłych inicjatywach i grupach zadaniowych, aby przyczynić się do rozwoju, podnoszenia standardów oraz budowania świadomości nt branży produktów promocyjnych w Polsce i całej Europie. – Jacek Kozłowski, prezes PIAP.

Reprezentowane na pierwszym spotkaniu EAC to: Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania/Portugalia, Szwecja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone (nieoficjalny i nieformalny członek EAC).

Powstały także pierwsze grupy zadaniowe EAC:

- Fiskalna/Prawna (Austria)

- Polityka/ Lobby (Belgia)

- Komunikacja/ Marketing/ Pokazy/ Targi (Niemcy)

- Edukacja/ Akademia (Holandia)

- Cyfryzacja (Szwajcaria)

- Monitor Europejski/ Globalny/ Liczby (Francja)

- Zrównoważony rozwój (Szwecja)

EAC to kamień milowy dla branży produktów promocyjnych pozwalający na wzmocnienie międzynarodowej współpracy, napędzanie innowacji oraz wyznaczanie wyższych standardów w całej Europie.

EAC

European Association Cooperation (EAC) to nowo utworzona organizacja, mająca na celu zjednoczenie krajowych stowarzyszeń handlowych w Europie, w celu wspólnego rozwijania branży produktów promocyjnych i tekstylnych. EAC promuje współpracę, innowacje oraz wymianę najlepszych praktyk między krajami członkowskimi.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych
ul. Święty Marcin 29/8 61-806 Poznań
NIP: 5222842937
REGON: 140900028
KRS: 0000274263
Sąd rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego