| 15 października 2024

Event marketing – jak przyciągnąć uwagę klientów za pomocą odpowiedniego stoiska?

Przygotowujesz się do udziału w targach lub organizujesz wydarzenie promocyjne? Zobacz, jak przygotować stoisko, które zwróci uwagę odbiorców i wywoła pozytywne skojarzenia wokół brandu.

Wydawać by się mogło, że współcześnie główną osią działań promocyjnych jest internet. Okazuje się jednak, że wydarzenia offline wciąż są istotną częścią strategii promocyjnej. Marketing eventowy i działania online mogą się świetnie uzupełniać i wspólnie przyczyniać do rozwoju firmy. Jeśli dopiero startujesz z promocją podczas eventów, przekonaj się, jak zrobić to z głową.

Znaczenie event marketingu 

Event marketing to strategia polegająca na promocji marki, produktów czy usług za pomocą różnego rodzaju wydarzeń. Eventy mogą mieć charakter spotkań networkingowych, targów branżowych czy wreszcie akcji sponsorskich i dużych wydarzeń plenerowych. Celem marketingu eventowego jest zwiększanie świadomości marki, nawiązanie kontaktów biznesowych czy pozyskanie leadów. Jednak najważniejszym czynnikiem, który decyduje o wadze tego rodzaju promocji w strategii marki, jest bezpośredni kontakt z klientami.

Jak odnieść sukces podczas eventu promocyjnego?

Zorganizowanie udanego eventu to złożony proces. Wszystko zaczyna się od określenia celów biznesowych. Organizacja musi jasno wskazać, jakie efekty chce uzyskać w następstwie zorganizowanego wydarzenia. To może być pozyskanie leadów, zwiększenie świadomości marki czy budowanie pozytywnych skojarzeń. Od tej decyzji zależne będą kolejne kroki, takie jak: dobranie rodzaju eventu, określenie grupy odbiorców i cała komunikacja marketingowa.

Niezależnie od tego, jaki cel biznesowy został postawiony przed organizatorami wydarzenia, marka, która się za nim kryje, powinna zostać należycie wyeksponowana. Aby osiągnąć to założenie, trzeba przygotować stoisko i wyposażyć je w odpowiednie nośniki reklamy. 

System wystawienniczy jest wizytówką firmy podczas eventów. To stoisko odpowiada za zwrócenie uwagi odbiorców, przyciągnięcie ich do wystawcy i – wreszcie, za wywołanie dobrego pierwszego wrażenia. Podczas wydarzeń organizowanych w ramach event marketingu świetnie sprawdzić się mogą nośniki reklamy z poniższych kategorii.

- Ścianki reklamowe to jedne z najpopularniejszych systemów wystawienniczych, które znajdują szerokie zastosowanie podczas najróżniejszych eventów. Charakteryzuje je nieskomplikowana aluminiowa konstrukcja łączona na zatrzaski oraz wysokiej jakości tekstylny wydruk. W efekcie ścianki reklamowe są wygodnym w użyciu i bardzo efektywnym narzędziem reklamowym. Co więcej, to rozwiązanie przystępne cenowo, dlatego jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, ścianki tego typu mogą być strzałem w dziesiątkę.

- Kasetony podświetlane – lekkie, aluminiowe konstrukcje wyposażone w oświetlenie LED i tekstylne wydruki. To bardziej zaawansowane rozwiązanie, które gwarantuje lepszą efektywność reklamy. Systemy wystawiennicze tego typu dzięki zastosowaniu materiału dobrze rozpraszającego światło oraz równomiernie rozmieszczonych diod LED, sprawiają, że grafika reklamowa jest świetnie widoczna z daleka. To dobry wybór, jeśli przygotowujesz się do eventów w centrach handlowych czy mniejszych targów.

- Stoiska targowe – to zróżnicowana grupa produktów, która obejmuje podstawowe ścianki wystawiennicze, podświetlane stoiska czy zaawansowane zabudowy. Stoisko targowe sprawdzi się podczas targów, eventów promocyjnych czy w celu wykończenia showroomu. Stawiając na konstrukcje tego typu, efektownie wyeksponujesz markę i skutecznie zagospodarujesz dostępną powierzchnią.

- Nośniki reklamy zewnętrznej namioty, słupki, leżaki i flagi to produkty, które będą idealnym uzupełnieniem eventu organizowanego na świeżym powietrzu. Za ich pomocą nie tylko wyeksponujesz markę, ale też oznakujesz stoisko, co jest szczególnie ważne w przypadku wydarzeń organizowanych na dużych, otwartych przestrzeniach.

Stoisko, które przyciąga uwagę – jak je zaplanować?

Aby stoisko na wydarzeniu wyróżniało się na tle konkurencji i zwracało uwagę odbiorców, kluczowe jest profesjonalne zaplanowanie jego wyglądu i funkcjonalności. Niezależnie od rodzaju wydarzenia, na którym się pojawiasz, oto kilka elementów, które pomogą zaprezentować się w sposób przyciągający uwagę.

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Badania pokazują, że stoiska, które wyróżniają się na tle innych, przyciągają znacznie więcej odwiedzających. Użyj kolorów, które są spójne z identyfikacją wizualną twojej marki i wyeksponuj firmowe symbole. Pomocne będą też chwytliwe hasła i slogany. Miej jednak na uwadze umiar, aby zadbać o estetykę całości. 

Elementy interaktywne

Nowoczesne technologie mogą być świetnym wsparciem w przygotowaniu angażującego stoiska. Kioski multimedialne, ekrany wyświetlające animacje czy technologia VR są sprzymierzeńcami w walce o uwagę odbiorców. 

Efektywne wykorzystanie przestrzeni

Dobre zarządzanie przestrzenią stoiska jest kluczowe, aby przyciągnąć i zatrzymać odwiedzających. Zaprojektuj stoisko tak, by zapewniało swobodny przepływ osób oraz łatwy dostęp do kluczowych elementów. Różne poziomy wysokości oraz wyraźnie zaznaczone strefy interakcji mogą dodatkowo podnieść atrakcyjność przestrzeni, przyciągając większą liczbę odwiedzających.

Kamil Żóraw

Key Account Maganer

tel: 530 282 839

mail: kz@adsystem.pl

Polska Izba Artykułów Promocyjnych
ul. Święty Marcin 29/8 61-806 Poznań
NIP: 5222842937
REGON: 140900028
KRS: 0000274263
Sąd rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego