ARTYKUŁ BRANŻOWY | 28 września 2022

Wywiad z Petrą Lassahn, dyrektorem PSI

Pozostały nam zaledwie trzy miesiące do pierwszych od wybuchu pandemii targów w tradycyjnej formie. Dyrektor PSI Petra Lassahn opowiada w wywiadzie o planowanym przebiegu targów, nastrojach oraz odbiorze imprezy w branży.

Udostępnij:

Droga Petro, zacznijmy od pytania dotyczącego kwestii odwiedzających – jak została przyjęta decyzja o rozpoczęciu sprzedaży biletów na PSI?

"Na początek chciałabym powiedzieć, że jestem niezwykle zadowolona z faktu, że branża artykułów promocyjnych w dalszym ciągu w pełni wspiera PSI, jako sieć i organizatora wiodących targów w Europie. I nie mówimy tu o żadnej fikcyjnej teorii, lecz o popartych liczbami faktach: do chwili obecnej wykupiono już ponad 60 procent powierzchni wystawowej dla PSI 2023, kolejne 25 procent to rezerwacje. W sumie otrzymujemy napawający dumą wynik (stan na koniec września) 85 procent. Nawet przed wybuchem pandemii nie zawsze mieliśmy do czynienia z równie dużym zainteresowaniem.

Co się tyczy naszych wystawców – wspólnie z krajowymi zrzeszeniami pracujemy obecnie nad pakietami dla różnych krajów, tak by w dniach 10-12 stycznia móc zapewnić odwiedzającym nas handlowcom możliwie łatwy i przyjemny udział w targach PSI. Zainteresowanie imprezą jest duże – jeszcze przed otwarciem sprzedaży biletowej otrzymaliśmy wiele zapytań z kraju i zagranicy. Po uruchomieniu sprzedaży w połowie września z wielkim zadowoleniem mogę poinformować o wysokiej jakości już zaanonsowanych wystawców, m.in. z Brazylii, Danii, Niemiec, Izraela, Pakistanu, Słowacji i Szwajcarii.”

Jak wygląda poziom rezerwacji ze strony wystawców na trzy miesiące przed rozpoczęciem targów w styczniu 2023?

"Zanim przejdziemy do konkretnych liczb chciałabym wspomnieć, że wielu dużych graczy na rynku wybrało właśnie PSI 2023, jako okazję do powrotu na targi europejskie. W dniach 10-12 stycznia oczekujemy na przybycie niemalże 400 wystawców z całego świata, w tym takich firm jak Fare, Halfar, Daiber, mbw i SND Porcellaine z JCK Group, burgerpen, Victorinox, Reflects, elasto, Heri Rigoni, Neutral, Blooms out of the Box, Paul Stricker i wielu innych. Już teraz daje się odczuć pozytywne nastawienie w branży, połączone z radosnym wyczekiwaniem na ponowne spotkanie się i, rzecz jasna, zainteresowaniem wystawianymi produktami."

Czy PromoTex Expo oraz viscom będą obecne na PSI?

"Tak, zarówno PromoTex, jak i viscom będą częścią PSI, jednakże nie w formie osobnych targów. Zostaną one włączone do targów artykułów promocyjnych PSI, podkreślając ważność reprezentowanych na nich artykułów dla branży. Tym samym techniki wykańczające i druku, jak również tekstylia i merchandising pozostaną integralną częścią PSI. Ta tematyka będzie obecna na targach 2023 na wielu osobnych wystawach, w tym np.Textile Village, Textile Campus, czy też ökoRAUSCH Wissenswelt. Nowością będzie pokaz "Sonderschau Veredelung", w którym specjaliści z obszarów techniki reklamowej oraz wykańczania artykułów i tekstyliów, reprezentujący firmy takie, jak Roland DG, Stahls, Walz Stickmaschinen czy cameo, odkrywać będą tajemnice aktualnych rozwiązań w branży nadruku i wykańczania. Odwiedzający będą mieli okazję do spersonalizowania niezliczonych produktów od kubka po USB stick pod okiem fachowców.”

Czy możesz nam już dzisiaj zdradzić, jakie trendy będą odgrywać największą rolę na PSI 2023?

"Zrównoważony rozwój stał się integralną częścią branży produktów promocyjnych. Ten niezwykle aktualny temat zostanie przedstawiony na targach pod kątem jego praktyczności i zastosowania w branży. Eksperci z Textile Campus przedstawią korzyści płynące ze zrównoważonej produkcji tekstyliów, czystych i ekologicznych łańcuchów dostaw, ekoprojektowania, gospodarki o obiegu zamkniętym, recyklingu i upcyklingu, kwestii normalizacji i certyfikacji. Ponadto laureaci nagród PSI Sustainability Awards przedstawią sposoby zrównoważonego rozwoju firm w odniesieniu do procesów, produktów oraz kultury przedsiębiorstw. Na tym obszarze pojawią się również tematy specjalne, takie jak GUSTO, jednakże, tradycyjnie, największa uwaga zostanie poświęcona wsparciu nowych uczestników oraz innowacyjnych rozwiązań. Po trzyletniej przerwie na rynku pojawiła się ogromna ilość nowych produktów i koncepcji, które to w końcu mają możliwość przedstawienia się międzynarodowej publiczności. Targi oferują również doskonałą okazję do prezentacji licznych trendów i inspiracji dla przedsiębiorstw."

Jakie zmiany oczekują poza tym odwiedzających?

"Naszym celem przy organizacji PSI 2023 było aktywne wsparcie ciężko dotkniętej branży, wytwarzanie impulsów rozwojowych oraz podejmowanie nowych i ważnych dla branży tematów. Poza wspomnianymi już imprezami specjalnymi przygotowaliśmy po raz pierwszy dwie kafejki Community Cafés w halach 9 i 10, w celu zapewnienia dodatkowej możliwości tak długo wyczekiwanych spotkań branżowych. Jeszcze bardziej godnym zauważenia jest pojawienie się na targach wyróżnień w kategorii zrównoważonego rozwoju - PSI Sustainability Awards. Pierwszego wieczoru imprezy i po raz pierwszy w ośmioletniej historii targów nastąpi wręczenie nagród w tej kategorii. Będzie to podkreśleniem faktu, jak ważna jest kwestia zrównoważonego rozwoju w branży artykułów promocyjnych.”

Przed nami pierwsze targi PSI na żywo od 2020 roku – czy udział w PSI 2023 będzie możliwy również drogą elektroniczną?

"Pandemia przyczyniła się do powstania wielu nowych rozwiązań, również w kwestii imprez elektronicznych, jednakże targi PSI 2023 w całości będą poświęcone możliwości spotkania się twarzą w twarz. W związku z powyższym nie będzie cyfrowego odpowiednika imprezy. Planujemy jednakże przekaz na żywo z wręczenia nagród, jak również format telewizyjny - PSI TV. Przedstawione w nim zostaną interesujące rozmowy i wybrane, najważniejsze wydarzenia targów, jak również plan ich przebiegu. Całość dostępna będzie dla naszych członków zarówno na żywo, jak i do pobrania online po zakończeniu targów.”

www.psi-messe.com
www.planet-advertising.com
www.psi-awards.de

Polska Izba Artykułów Promocyjnych
ul. Święty Marcin 29/8 61-806 Poznań
NIP: 5222842937
REGON: 140900028
KRS: 0000274263
Sąd rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego