Page 8 - Gazeta PIAP
P. 8

08 |                                      BEZPŁATNA GAZE TA POLSKIE J IZBY AR T YKUŁÓ W PROMOCYJNYCH

        Z życia Izby...                 Z rynku                      Edukacja i szkolenia           Lifestyle                     Kalendarz wydarzeń
         Strona 2                                                    Strona 11                     Strona 14                    Strona 16




        Komunikacja w dobie wirusa                                                                 skupiać się na zapewnieniu, że wszystko  w ciężkich czasach zyskują na znacze-

                                                                                                   wróciło do normy, że praca przebiega  niu. - Są skutecznym narzędziem do ko-
                                                                                                   jak przed pandemią. Działania powinny  munikacji i budowania relacji z klien-
        Wybuch wiosennej pandemii zdominował życie społeczne, gospodarcze, ale także kreacje w reklamie.    zachęcać klientów do powrotu do nor-  tem w specyficznym czasie. Wiele firm
        Był to czas bardzo intensywny, bo firmy i marki musiały dopasować swoją komunikację do panujących realiów.   malności. Zamiast redukowania budże-  w  ten  sposób  realizuje  swoje  ambicje
        Na pierwszy plan wysunęły się emocje związane z izolacją, tęsknotą za bliskimi i tzw. normalnością.  tów, aby zachowawczo przygotowywać  Employer Branding-owe z pracującym
                                                                                                   się na nieznane. Wirus będzie nam to-  zdalnie zespołem i spadkiem możliwo-
                                                                                                   warzyszył przez długie lata co nie ozna-  ści MICE. - uważa Adam Białas, mana-
                                                                                                   cza,  że  mamy  w  tym  okresie  siedzieć  ger Agencji CorePR.
                                                                     reklamy  pozwalają  uzyskać  plano-  z  założonymi  rękami  czekając  na  roz-  Upominki reklamowe mocno wpisa-
                                                                     wany  efekt  i  wyprzedzić  konkurencję.   wój sytuacji. – mówi Grzegorz Dolnik  ne są w branżę eventową, ale w obec-
                                                                     W branży reklamowej najlepsze kampa-  z  gratisownia.pl.  Tego  samego  zdania  nej sytuacji, kiedy organizacja spotkań
                                                                     nie skupiały się wokoło hasła „zostań   jest Edyta Lisowska: Kampania powin-  ograniczona jest do minimum, upomin-
                                                                     w domu” COVID-19 np.: McDonald’s,    na  być  dostosowana  do  panującej  sy-  ki stają się wizytówką marki, jej amba-
                                                                     Burger  King,  Nike,  Apple,  YouTube,   tuacji,  ale  spokojna.  Nie  należy  stra-  sadorem i przedstawicielem, w miejsce
                                                                     IKEA, Heinz, Dove. – mówi Adam Białas,   szyć  pandemią,  ponieważ  mamy  zwy-  uniemożliwionego kontaktu bezpośred-
                                                                     ekspert rynku i manager Agencji CorePR.  czajnie jako ludzie, którzy bądź co bądź  niego. - Każdy lubi dostawać prezenty,
                                                                                                   są przyzwyczajeni do kontaktów i rela-  które w chwili obecnej, przy ogranicze-
                                                                       Marki  w  różny  sposób  promowały   cji  biznesowych  czy  towarzyskich,  do-  niu  możliwości  spotkania  face-to-face
                                                                     postawy  obywatelskie  w  czasie  wio-  syć  panującego  strachu  i  zamknięcia.  powinny  być  traktowane  jako  podsta-
                                                                     sennej fali pandemii. - Według mnie na   W  początkowej  fazie  lockdown’u  wie-  wowa metoda do przypominania klien-
                                                                     uwagę  zasługuje  komunikacja  Lecha   le firm prowadziło kampanie opierają-  tom o sobie. Możemy w bardzo prosty
                                                                     i jego „Lechend”. Kampania, która na   ce się na strachu przed wirusem, teraz  sposób zakomunikować im jak wyjątko-
                                                                     samym początku miała podkreślać wy-  nie  ma  to  najmniejszego  sensu,  teraz  wo cenni są dla naszego biznesu, któ-
                                                                     jątkowość  jej  odbiorców  w  kontekście   najważniejsze jest, aby być wsparciem  ry  bez  ich  aktywnego  udziału  jest  ni-
                                                                     organizowania imprez itp. przeszła do   dla  klienta  i  pomagać  mu  w  jego  no-  czym  innym  jak  kolejnym  numerem
                                                                     tego, że każdy kto trzyma dystans, sto-  wych  rozwiązaniach,  pomysłach,  pro-  w  identyfikacji  podatkowej.  –  podkre-
                                                                     suje się do zaleceń związanych z samo-  blemach, na które trzeba znaleźć anti-  śla Grzegorz Dolnik. Branża reklamo-
        Jesteśmy blisko                nia, że mamy trudny czas. – mówi Ja-  izolacją i pomaga seniorom też jest Le-  dotum. – podkreśla Edyta Lisowska.   wa wykreowała szereg produktów wpi-
          Tym, czego ludzie oczekują w każ-  kub Prószyński, Head of Social Media  chendą.  Postać  „barda”  została  rów-        sanych w realia pandemii, funkcjonal-
        dym  trudnym  momencie  jest  na  pew-  B2C w Monday.        nież zgrabnie wpleciona w trend Hot 16   Udogodnienia dla klientów  nych i praktycznych, ale w stałym re-
        no empatia. Wiele marek na niej wła-  Niektóre  brandy  postawiły  na  kon-  Challenge – uważa Jakub Prószyński.  Innym  aspektem  i  naturalną  kon-  pertuarze są upominki tradycyjne, które
        śnie  bazowało  swój  reklamowy  prze-  wencję  humorystyczną,  żeby  rozłado-             sekwencją  pandemii  koronawirusa  są  ucieszą  odbiorców  zmęczonych  tema-
        kaz. Jednym z najlepiej zrealizowanych   wać trochę ten okres pełen lęku i zmar-  Jak się komunikować  gruntowne  zmiany  w  funkcjonowaniu  tem zdrowotnych zagrożeń. - Dla tych
        przykładów jest reklama T’Mobile „Je-  twień. - W sieci pojawiła się zagranicz-  Wybuch  pandemii  był  w  reklamie   wielu branż. Firmy z branży gastrono-  którzy wracają po dłuższej nieobecno-
        steśmy  dla  Ciebie”.  Zrealizowana  bez   na kampania popularnej sieci fast food.  wydarzeniem   bezprecedensowym,   micznej musiały przerzucić się na ser-  ści można przygotować całą masę pa-
        wychodzenia  z  domu,  bardzo  natural-  Burger King stwierdził, że rok 2020 jest  więc  marki  musiały  szybko  nauczyć   wis z dowozem oraz internetowe zamó-  kietów  powitalnych,  które  w  nawiąza-
        nie przedstawiła kadry z życia w cza-  tak beznadziejny, że musi się już skoń-  się  funkcjonowania  w  nowej  rzeczy-  wienia. Podobnie z prezentacją i logi-  niu  do  obecnej  sytuacji  mogą  zawie-
        sie  kwarantanny,  trudy  funkcjonowa-  czyć - dlatego ogłosili gwiazdkę w lip-  wistości, stworzyć dialog z konsumen-  styką innych produktów. Na znaczeniu  rać  gadżety  związane  z  pandemią  tj.
        nia w zamknięciu w domu, z dziećmi,   cu.  Restauracje  rozświetlone  zostały  tem  dopasowany  do ich  potrzeb.  Jaka   zyskały wszelkie aplikacje i narzędzia  długopisy  antybakteryjne,  małe  pod-
        z  pracą  zdalną.  Marka  świetnie  poka-  lampkami choinkowymi a cały wystrój  powinna  być  komunikacja  w  kryzy-  internetowe.  -  Wiele  aspektów  działa-  ręczne  żele  do  dezynfekcji  rąk,  chus-
        zała jak blisko jest swoich odbiorców   nawiązywał  do  świątecznego  okresu.  sowym  dla  społeczeństwa  momencie?   nia firm musiało się bardzo szybko digi-  teczki,  maseczki  z  nadrukiem/logo  fir-
        i jak doskonale ich rozumie, co podkre-  Burger  King  pokazał  w  swojej  kam-  -  Przede  wszystkim  taka  komunikacja   talizować i ten trend na pewno nie znik-  my i wiele innych. Jest także grupa ma-
        śliła przekazując w prezencie dodatko-  panii  dystans,  poczucie  humoru,  dzię-  powinna wpisywać się w nową normal-  nie  w  kolejnych  miesiącach.  Oprócz  rek i Klientów, która całkowicie wróci-
        wy Internet w weekendy.        ki  czemu  zyskał  w  oczach  potencjal-  ność, ale w sposób dający nadzieję na   tego marki powinny inwestować w inne  ła do normalności i proponuje upomin-
          Marki  okazywały  empatię  i  pomoc   nych  klientów.  –  wymienia  jako  przy-  lepsze jutro i w optymistycznym tonie.   udogodnienia, jak szybsza lub darmo-  ki nie związane z tym okresem i tema-
        nie  tylko  na  szklanym  ekranie.  Kre-  kład świetnego ruchu marketingowego  To  pokazuje  już  chociażby  Heineken   wa  dostawa,  aplikacje  mobilne  oraz  tem  tj.  breloki  z  rozgałęźnikami,  kub-
        atywne  formy  wsparcia  dla  zamknię-  dr Edyta Lisowska, Dyrektor zarządza-  ze swoją globalną kampanią na temat   szybka  obsługa  klienta  za  pośrednic-  ki termiczne i wiele innych dostępnych
        tych  w  domu  konsumentów  przybra-  jący EBLIS B&L.        otwarcia barów. Maseczki czy social di-  twem chociażby Facebooka. – podkre-  gadżetów. – wymienia Edyta Lisowska.
        ły postać pomysłów na spędzanie zbyt                         stancing są już pewnym elementem na-  śla Jakub Prószyński. Ludzie nauczyli
        dużej ilości wolnego czasu w izolacji.   #Zostań w domu      szej  codzienności  i  powinny  pojawiać   się korzystania z tego typu narzędzi, dla   Wiosenne kampanie reklamowe były
        -  Wyróżniłbym  Heinza,  który  stworzył   Obok  kampanii  opartych  na  empa-  się  w  komunikacji  i  reklamie,  by  imi-  wielu okazały się praktyczniejsze i po  tworzone  „na  gorąco”,  komunikacja
        idealne na długie wieczory puzzle z 570   tii pojawił się także wiele takich, które  tować rzeczywistość i pokazywać spo-  zdjęciu restrykcji nadal chętnie po nie  szyta na miarę możliwości. W momen-
        elementów, wszystkie w kolorze ich ket-  edukowały  odbiorców,  dlaczego  waż-  łeczną odpowiedzialność marki. – pod-  sięgają.   cie, kiedy wirus nadal nie został zaże-
        chupu oraz IKEA, która zaprojektowa-  na jest kwarantanna. - Okres związany  powiada Jakub Prószyński.                    gnany,  firmy  i  marki  mogą  przygoto-
        ła  6  instrukcji  na  stworzenie  „bazy”   z pandemią, zmusił wiele firm do szu-          Upominki reklamowe w czasach   wać swoją jesienną kreację reklamową,
        z kocy, krzeseł i innych mebli. To przy-  kania optymalizacji kosztów, coraz bar-  Specjaliści  stawiają  przede  wszyst-  zarazy  bo odbiorcy znowu będą potrzebować
        kłady  jak  tworzyć  aktywacje  w  komu-  dziej na znaczeniu zyskuje PR i unika-  kim  na  optymizm.  -  Komunikacja   Upominki  reklamowe  to  narzędzia  wsparcia.
        nikacji,  bez  dodatkowego  podkreśla-  towe  narzędzia,  które  za  ułamek  ceny  z klientami powinna przede wszystkim   stworzone do budowania relacji, które  ■ Joanna Muszyńska
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13