Artykuły Branżowe:

28 września 2021

Dlaczego upominki drożeją

Pandemia okazała się trzęsieniem ziemi dla wielu biznesów, a jej daleko idące skutki możemy obserwować do dziś. Mocno postpandemiczne tąpnięcia odczuwają importerzy, którzy mierzą się z rekordowymi podwyżkami cen transportu produktów z Azji. Większość importerów wyczerpało już możliwości obrony dotychczasowych cenników.

Według informacji podanych przez ShipHub.pl przed pandemią koszt przewozu 40-stopowego kontenera drogą morską był wydatkiem rzędu 800-2.500 USD, a ładunek przybywał do Europy w przeciągu 32-40 dni. Przez koronawirus sytuacja zmieniła się dramatycznie. Rok 2020 przyniósł ogromną dynamikę wzrostu cen frachtu. Według analizy ShipHub.pl w grudniu 2020 koszt przewozu morskiego FCL (pełnokontenerowy) na trasieTianjin – Gdańsk, wzrósł do 5700 USD. Od tamtego momentu do dziś ceny zanotowały dodatkowe skoki.

 


zobacz więcej
09 lipca 2021

Kreatywność - wrodzona czy wyuczona?

“Wszystkie dzieci rodzą się artystami. Problemem jest pozostanie artystą podczas dorastania” ~ Pablo Picasso Każdy z nas ma wrodzony niesamowity dar - wyobraźnię. Jako dzieci mamy nieskończenie wiele pomysłów na zabawy, nietypowe skojarzenia oraz chętnie zajmujemy się twórczymi projektami - lepimy z plasteliny, układamy klocki, piszemy wierszyki dla swojej Mamy. Dzieci wynajdują nowe zastosowania dla różnych przedmiotów na przykład tworząc bazy z dwóch krzeseł i koca. W tym wczesnym okresie życia nie ma dla nas granic, bo jako dzieci wszyscy jesteśmy twórczymi wynalazcami i badaczami nieznanego nam jeszcze świata.


zobacz więcej
10 czerwca 2021

Rok 2021 zwyczajny nie będzie…

W świetle wielu analiz, komentarzy i gdybań oczywiste jest że rok 2021 zwyczajny nie będzie, tak jak zwyczajnym nie był rok 2020. Głównym kłopotem jest to, że nie mamy zielonego pojęcia jaki będzie faktycznie. W dodatku nikt nie ma takiego pojęcia. A jeśli nawet gdzieś taki ktoś jest, to nie wiemy, że to właśnie on ma rację, a podobnie wygłaszanych komentarzy mamy wciąż do dyspozycji setki jeśli nie tysiące. Co do zasady wysoki poziom niepewności przyjmuje się jako kluczowy hamulec procesów inwestycyjnych. Co gorsza, wysoki poziom niepewności to również zbyt często wystarczający pretekst by „poddać się” i zrezygnować z prowadzenia działalności. Szczęściem w naszej naturze jest owszem wszechobecne krytykowanie i narzekanie na rzeczywistość, ale z tym „poddaniem się” to już nie jest takie oczywiste.


zobacz więcej
18 maja 2021

Kto kupuje na Twojej stronie?

Zastanawiałeś się kiedyś, kim jest osoba, która odwiedza Twoją stronę internetową? Odpowiedź jest tylko pozornie prosta. A to dlatego, że generuje całą listę dodatkowych pytań, które są kluczowe dla skuteczności Twojej działalności w sieci. W jaki sposób możesz zagłębić temat? Najlepiej od dokładnego rozpoznania i analizy. Te dwa etapy pozwolą Ci zorientować się w temacie ogólnie, a następnie pomogą podzielić użytkowników na konkretne grupy. I w tym momencie przyda Ci się znajomość klasycznej charakterystyki klientów. Uwaga, uwaga: przed Tobą 5 typów klientów e-commerce. Poznajcie się bliżej.


zobacz więcej
14 maja 2021

Sztuką jest znaleźć coś oryginalnego

Czy sztuczne, obcięte palce mogą być skutecznym narzędziem promocyjnym? Jak daleko można posunąć się w wyborze odpowiedniego upominku? Czy kapitanowi statku wypada reklamować miód pitny? Jak głęboko można sięgnąć w prywatność, żeby zindywidualizować upominek? Te i inne ciekawe tematy rozważamy w wywiadzie z Jackiem Kotarbińskim, znanym autorytetem marketingu, ekonomistą, rynkologiem, trenerem i autorem książek. Panie Jacku, napisał Pan książkę pt. „50 praw marketingu Kotarbińskiego”, która jest jakby lustrem codzienności pracy w dziale marketingu. Jak zrodził się pomysł, żeby zsyntetyzować marketing w takim właśnie ujęciu? Proszę przybliżyć ideę książki tym, którzy jeszcze nie czytali. „50 Praw Marketingu Kotarbińskiego” jest książką kierowaną przede wszystkich do przedsiębiorców. To swoiste, humorystyczne i lekkie podsumowanie moich 30 lat doświadczeń w marketingu.


zobacz więcej
13 kwietnia 2021

Marketing relacji to coś więcej niż zbieranie punktów

Czym tak naprawdę jest marketing relacji? Czemu kobietom mocniej bije serce na widok ubrań w TĘ konkretną kratkę? Jakie są błędy programów lojalnościowych? Jak można ocieplić relację zapalniczką? Zapraszamy na pełen anegdot i ciekawych przykładów wywiad z Maciejem Tesławskim, strategiem rozwoju marek, filozofem, dydaktykiem, autorem książek o tematyce marketingowej.


zobacz więcej
08 lutego 2021

Wątpliwości wokół kodów GTU

Kody GTU czyli Grupy Towarów i Usług zostały wprowadzone przez Rozporządzenie Ministra Finansów z października 2019 w celu uszczelnienia systemu podatkowego. Nakłada ono na przedsiębiorców obowiązek oznaczania sprzedawanych towarów i usług właściwym kodem, a wszelkie błędy są ścigane wysoką grzywną. Firmy z branży reklamowej, i nie tylko, szukają więc rzetelnych informacji, jak dopasować swoje towary i usługi do klasyfikacji GTU. Czym są i czemu służą Obowiązek oznaczania kodami GTU faktur dotyczących sprzedaży wybranych towarów oraz usług wszedł w życie 1 października 2020 roku. Co ważne, oznaczeń należy dokonywać wyłącznie w pliku JPK, nie ma obowiązku wskazywania ich na fakturach. - Kody GTU to dodatkowe oznaczenia faktur ujętych w ewidencji sprzedaży VAT. – wyjaśnia Leszek Lewandowicz, sekretarz Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, doradca podatkowy - Określają przynależność towarów lub usług do jednej z trzynastu grup. Kody przypisano towarom i usługom uważanym za szczególnie podatne na oszustwa podatkowe (np. paliwa, wyroby alkoholowe, części samochodowe, niektóre usługi niematerialne). Kod jest przypisywany fakturze, jeśli występuje w niej towar lub usługa z tych grup. Z tego powodu jednej fakturze może zostać przypisanych nawet kilka kodów. – dodaje Lewandowicz.


zobacz więcej
08 kwietnia 2020

Branża reklamowa: ponad połowa firm planuje zwolnienia, pakiet antykryzysowy rozczarowuje!

W badaniu przeprowadzonym przez PIAP – Polską Izbę Artykułów Reklamowych, skierowanym do branży reklamowej BTL wzięło udział ponad 450 firm. Prawie 90% uczestników rynku już w marcu 2020 odnotowało spadki obrotów w porównaniu do marca 2019, z czego co trzecia firma odnotowała spadek na poziomie 75-100% obrotów. Nastroje na dalszą część roku również nie są optymistyczne. Ponad 90% firm spodziewa się kontynuacji spadków, z czego dwie trzecie twierdzą, że wyniosą one więcej niż 50% w stosunku do roku ubiegłego. Drastyczne wyhamowanie środków publicznych na promocję miast i regionów, obcinane budżety marketingowe, brak targów, eventów, imprez masowych, odwołane wydarzenia sportowe takie jak Euro 2020, zastój w hotelarstwie i turystyce, które były do tej pory najważniejszymi źródłami dochodu branży spowodowało, że firmy reklamowe samodzielnie podjęły próbę działań ratunkowych.


zobacz więcej
26 września 2019

W poszukiwaniu upominku idealnego

Kalendarz? Długopis? Pamięć USB? A może parasolka, t-shirt lub torba? Każdy upominek ma liczne grono zwolenników i swoją magię. A może jednak istnieje przepis na upominek idealny? Zaglądamy do najnowszego raportu Advertising Speciality Institute, by to sprawdzić. Pan Michał ma całkiem spore studio produkcji wideo. Rocznie tworzy kilka spotów reklamowych, znanych z ogólnopolskiej telewizji i sporo materiałów wideo, które żyją w internecie, jako np. część różnych kampanii marketingowych. Przez ponad dekadę prowadzenia biznesu osiągnął mistrzostwo w budowaniu i pielęgnowaniu relacji z klientami. - Taki urok pracy w usługach - śmieje się. I podkreśla, że w budowaniu relacji zawsze skutecznym narzędziem jest drobny upominek. Najchętniej wręcza klientom notesy i długopisy z logotypem swojej firmy.


zobacz więcej
28 maja 2018

Pierwsze profesjonalne badanie rynku upominków reklamowych!

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zrealizowała pierwsze na polskim rynku rzetelne badanie jakościowe dotyczące percepcji artykułów promocyjnych. Sondaż przeprowadziła firma Ipsos a ankietowanymi były zarówno osoby odpowiedzialne za wybór upominków jak i ich adresaci – klienci, pracownicy firmy, odbiorcy indywidualni. Wnioski płynące z badania to kopalnia wiedzy na temat branży, jej potencjału sprzedażowego i rozwoju oraz precyzyjny kompas do kreowania biznesu dla firm zrzeszonych w PIAP. PIAP postawił przed firmą badawczą trzy podstawowe cele analizy rynku – wskazanie ogólnych przekonań i potrzeb dotyczących upominków reklamowych, określenie postrzegania artykułów promocyjnych a także uzyskanie podstaw do kreowania skutecznej kampanii marketingowej z wykorzystaniem upominków.


zobacz więcej
07 maja 2018

Kiedy możemy powołać się na rekomendację klienta?

„Najlepszą reklamą jest zadowolony klient” to prawda powtarzana w sprzedaży. Drugą prawdą jest też powiedzenie, że „reklamą bywa sam klient”. Nieraz w swojej działalności mamy pokusę, aby pochwalić się faktem współpracy z określonym rozpoznawalnym na rynku klientem i pracą, którą dla niego wykonaliśmy. Ale czy taką rekomendacją klienta możemy się dowolnie posłużyć? Prawnicy mają swoją ulubioną odpowiedź na takie pytania: „to zależy”. Z punktu widzenia prawnej dopuszczalności posłużenia się cudzą nazwą i informowania o fakcie współpracy przede wszystkim należy rozróżnić w takich sytuacjach posłużenie się prostą informacją: „wykonaliśmy zlecenie dla firmy XYZ”, od sytuacji, gdy posługujemy się cudzym zarejestrowanym znakiem towarowym identyfikującym ten podmiot.


zobacz więcej
23 listopada 2017

4 sprytne sposoby na hakowanie malejących zasięgów na Facebooku

Prowadzisz fanpage na Facebooku i od pewnego czasu przeżywasz szok związany z zaskakująco niskimi zasięgami organicznymi Twoich postów? W ostatnich dniach dostaję mnóstwo pytań, dlaczego tak się dzieje. Niestety odpowiedź nie jest pocieszająca: lepiej już nie będzie. Czasy, kiedy można było prowadzić fanpage bez zaangażowania środków finansowych na reklamę, właśnie odchodzą do przeszłości. Facebook musi zarabiać, a jedyną możliwością zwiększenia jego przychodów są właśnie profile firmowe.


zobacz więcej
15 marca 2013

Co dystrybutorzy sądzą o swoich dostawcach i czego od nich chcą

W jakim stopniu europejscy dystrybutorzy są zadowoleni ze swoich dostawców? Z kim prowadzą interesy? Co dostawcy robią dobrze według dystrybutorów, a co mogliby poprawić? Jakie marki dostawcy znają i reklamują wśród swoich klientów końcowych? To tylko kilka pytań z europejskiej ankiety badającej poziom zadowolenia klientów zadanych europejskim dystrybutorom w imieniu Pro. Ciągłe badania rynku europejskiego to jeden z fundamentów Pro, jako centrum wiedzy dla dostawców i dystrybutorów z całej Europy. Są to badania unikalne w naszej branży a ankiety są przeprowadzane w imieniu Pro przez niezależne biuro badań rynku Synovate. Grupa Synovate Research Group to międzynarodowa organizacja badań rynkowych znajdująca się w pierwszej dziesiątce firm z tej branży na świecie, posiadająca sieć oddziałów obejmującą ponad 60 krajów, zatrudniająca 6000 osób o obrotach ponad 550 milionów euro. Synovate posiada również wielojęzyczne call center. Do klientów Grupy zaliczają się: BBC, Coca-Cola, Danone, Heineken, Microsoft, MTV, Numico, Philips, Procter&Gamble, Sanoma, Turner/CNN i Unilever.


zobacz więcej
14 marca 2013

EUREKA - ochrona przedmiotów własności przemysłowej

Rośnie w społeczeństwie wiedza na temat prawa chroniącego innowacje techniczne czy przejawy twórczości człowieka. Jest ona jednak nieuporządkowana. Często też wydaje się, że treść prawa nie jest zgodna z orzeczeniami ferowanymi przez Sądy. Jak często w życiu bywa “diabeł tkwi w szczegółach” i bez ich znajomości trudno dostrzec istotę problemu. W tej rubryce chcielibyśmy Państwu przybliżać tematykę ochrony przedmiotów własności przemysłowej. Jednym z tych przedmiotów jest znak towarowy. Przedmiot, z którym najczęściej spotyka się przeciętny konsument.


zobacz więcej
09 września 2008

Rynek reklamy

Na ponad miliard złotych, dwa tysiące firm BTL i ok. 20 tys. zatrudnionych osób Polska Izba Artykułów Promocyjnych oszacowała sektor artykułów promocyjnych.

Początki branży artykułów promocyjnych związane były z zachodzącymi w latach dziewięćdziesiątych przekształceniami polityczno-gospodarczymi w Polsce. Ówczesna sytuacja na  rynku spowodowała gwałtowne zmiany, także w dziedzinie reklamy. Ostatnie piętnaście lat pozwoliło zaobserwować dynamiczny rozwój, mający miejsce w sektorze reklamy upominkowej.

Obecnie, dzięki szacowaniom PIAPu, możemy mówić o dwóch tysiącach firm,  działających w obszarze BTL, które czynnie lub pośrednio uczestniczą w branży, do której zaliczamy producentów, importerów oraz pośredników w sprzedaży artykułów promocyjnych.


zobacz więcej