Log in English Polski

Our help

Akcja #SuperBohater na pełnych obrotach

Akcja #SuperBohater na pełnych obrotach

Grupa wsparcia #SuperBohater powstała z inicjatywy OOH magazine, branży reklamowej oraz wszystkich tych, którzy mogą i chcą pomóc. Akcja zorganizowana została z myślą o tych, którzy walczą z epidemią na pierwszej linii frontu, czyli o pracownikach SOR i służb medycznych. Dotychczas wsparcie otrzymało 38 szpitali i 11 stacji krwiodawstwa.

Na oddziałach brakuje wielu niezbędnych rzeczy. – Udało nam się zjednoczyć i w obliczu zaistniałej sytuacji przygotować paczki tzw. „pierwszej potrzeby” rękawice jednorazowe, środki czystości (m.in mopy), suchy prowiant (kawa, herbata), kubki papierowe, naczynia jednorazowe, kubki termiczne, długopisy (używane jednorazowo w szpitalach zakaźnych). – podkreślają organizatorzy.

Okazało się, że potrzeb jest bardzo dużo i często brakuje rzeczy zupełnie prozaicznych.  - Potrzebujemy naczyń jednorazowych, ale i długopisów - raz dany pacjentowi do wypełnienia formularzy, już do nas nie może wrócić – taka informacja przyszła ze Szpitala Zakaźnego w Tychach. - Przydałyby nam się kubki termiczne również dla ratowników. Ale i dla instrumentariuszek na blok operacyjny. Często parzymy kawę, wjeżdża pacjent na ostro i po zabiegu jest już zimna – zasygnalizowali pracownicy SOR Sosnowiec.

Akcja nabrała rozpędu, redakcja OOH Magazine poinformowała o pomyśle firmy, z którymi od lat współpracuje, a te zaproponowały swoje wsparcie i tak powstała grupa na Facebooku oraz akcja zbiórki środków na Zrzutka.pl.  

- Zaskoczyła nas informacja o pilnym zapotrzebowaniu np. na długopisy na oddziałach zakaźnych, okazało się, że są one bowiem obecnie jednorazowego użytku. Poza szyciem maseczek (nasze firmy z branży reklamowej mają szwalnie) postanowiliśmy wykonywać personalizowane kubki termiczne – niezbędne w codziennej pracy pielęgniarek i ratowników. Ze zbiórki zakupiliśmy także rękawiczki, bluzy medyczna, czy też tak prozaiczną rzecz jak cukier w saszetkach. Branża produkcji reklamowej szykuje się na wielki kryzys. Niemniej jednak postanowiliśmy w tych trudnych chwilach ruszyć z pomocą – mówi Robert Załupski z OOH magazine.

Dotychczas przekazano: r
ękawiczki jednorazowe – 5 tys., maseczki – 5 tys., bluzy medyczne – 100, przyłbice – 2 tys., personalizowane kubki termiczne – 500 , długopisy – 35 tys. / antybakteryjne – 2 tys., smycze – 600, mopy – 200, ścierki – 400, ręczniki – 300, kapcie jednorazowe – 800, kominy – 200, ręczniki z mikrofibry – 200, kubki jednorazowe – 5 tys., naczynia jednorazowe – 3 tys.,
kawa – 200, herbata - 500, cukier w saszetkach – 10 tys.., czekolady – 1500.

 


powrót do listy