|
![]() |
Przedsiębiorstwo Fair Play
Po raz 19. polskie firmy mają szansę zaprezentować się w najstarszym ogólnopolskim programie promującym etykę w biznesie. Właśnie ruszyła XIX edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, a przyjmowanie zgłoszeń potrwa do końca maja.Postrzeganie etyki w biznesie i społecznej odpowiedzialności w Polsce zmienia się z roku na rok, a CSR staje się jednym ze stałych zadań przedsiębiorstwa – wynika z obserwacji Fundacji „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”.* Realizacja społecznie odpowiedzialnych inicjatyw przypisywana jest przede wszystkim do zadań osób lub działów odpowiadających za marketing, PR i politykę personalną.
Po raz 19. polskie firmy mają szansę zaprezentować się w najstarszym ogólnopolskim programie promującym etykę w biznesie. Właśnie ruszyła XIX edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, a przyjmowanie zgłoszeń potrwa do końca maja. Postrzeganie etyki w biznesie i społecznej odpowiedzialności w Polsce zmienia się z roku na rok, a CSR staje się jednym ze stałych zadań przedsiębiorstwa – wynika z obserwacji Fundacji „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”.* Realizacja społecznie odpowiedzialnych inicjatyw przypisywana jest przede wszystkim do zadań osób lub działów odpowiadających za marketing, PR i politykę personalną. W tworzenie ich koncepcji osobiście angażują się właściciele i zarządy firm, dlatego podejmowane działania wynikają z wartości wyznawanych przez najważniejsze osoby w firmie i są często zbieżne z ich zainteresowaniami czy hobby. Rodzaj inicjatyw wynika również ze specyfiki branży, w której działa firma, ale nie jest to regułą. Na pierwsze miejsce wybijają się pomoc potrzebującym, warsztaty dla dzieci, sport i ekologia. Społecznie odpowiedzialny biznes to jednak przede wszystkim etyczne postępowanie na co dzień w relacjach z pracownikami, klientami i kontrahentami. Takie wartości już od 19 lat promuje Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” w ramach programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Cele programu Celem programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest ocenienie wszystkich aspektów działalności firmy, w tym sposobu i stylu jej prowadzenia, a nie tylko wyników ekonomicznych czy jakości wyrobów. Kryterium oceny są zasady wpisujące się w ideę etyki w biznesie i społecznej odpowiedzialności biznesu. Firmy dają dobry przykład Program wspiera kreowanie dobrego wizerunku polskich przedsiębiorstw. Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, poparty wieloaspektową weryfikacją, pomaga budować silną markę pracodawcy i godnego zaufania partnera w biznesie. Laureaci programu, ich osiągnięcia i przykłady dobrych praktyk są źródłem wiedzy o polskich praktykach z zakresu CSR i jako takie są prezentowane przez organizatorów na konferencjach branżowych, forach, spotkaniach w regionach, a także podczas zagranicznych misji gospodarczych i w kontaktach z placówkami dyplomatycznymi w Polsce i za granicą. Poprzez pokazanie praktycznego wymiaru etycznego postępowania w biznesie organizatorzy programu pomagają wzmocnić pozycję rynkową polskich firm. Zasady Weryfikacja firm zgłoszonych do programu przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie uczestnicy wypełniają ankietę nt. działalności przedsiębiorstwa. Ankiety są oceniane przez Komisje Regionalne. Firmy, które zdobędą wymaganą regulaminem liczbę punktów, przechodzą do II etapu i odbywa się w nich audyt. Celem audytu jest sprawdzenie zgodności informacji zawartych w ankiecie ze stanem firmy odpowiedzialnymi za poszczególne aspekty oraz z właścicielami lub przedstawicielami zarządu, a także zapoznają się z dokumentacją firmy. Dodatkowym elementem weryfikacji jest sondaż przeprowadzany wśród losowo wybranych klientów i kontrahentów firm. Suma przyznanych przez audytorów, klientów i kontrahentów ocen decyduje o rekomendacji przedsiębiorstwa do tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Ostateczną decyzję podejmuje Kapituła programu, w skład której co roku wchodzą m.in. przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, władz państwowych i samorządowych oraz mediów. Organizatorzy Fundacja „Instytut Badań nad Demokracja i Przedsiębiorstwem Prywatnym” KIG utworzona w 1993 r. jest jednym z pierwszych w Polsce niezależnych instytutów badawczych i należy do czołowych polskich think tank. Instytut, poprzez realizowane projekty, obiektywne badania i analizy, edukację i opracowywane rekomendacje dla polityki gospodarczej, wspiera reformy rynkowe, rozwój instytucji demokratycznych i tworzenie przyjaznego klimatu dla działalności gospodarczej. Krajowa Izba Gospodarcza powstała w 1990 r. i jest największą niezależną organizacją biznesu w Polsce. Reprezentuje największą liczbę przedsiębiorców, łącząc ponad 150 organizacji biznesowych. KIG promuje społeczną wrażliwość biznesu, dba o interesy polskich przedsiębiorców na arenie międzynarodowej i działa na rzecz poprawy wizerunku Polski na świecie.
Kontakt dla mediów Agnieszka Ujma, PR e-mail: pr@fairplay.pl tel. 22 630 96 99 mob. +48 533 043 009 zobacz więcej |
![]() |
PTE (PromotionTrade Exhibition) 2016 – 16th edycja
PTE (Promotion Trade Exhibition) jest pierwszą i jedyną międzynarodową wystawą przemysłu materiałów promocyjnych i technologii personalizacji produktów we Włoszech.
PTE jest też miejscem, gdzie możliwości dostawcze wyspecjalizowanych producentów i importerów spotkają się z zapotrzebowaniem wielu dystrybutorów i agencji reklamowych. Wystawcy (144 firm w 2015 roku): producenci, importerzy i dystrybutorzy produktów promocyjnych oraz gadżetów reklamowych; dostawcy sprzętu przeznaczonego do personalizacji produktów (druk cyfrowy, grawerowanie, haft, tampondruki, plotery tnące, tusze itd.) Zwiedzający (3,749 profesjonalistów w 2015 roku): dystrybutorzy i sprzedawcy produktów promocyjnych, specjaliści z branży poligraficznej, specjaliści w dziedzinie personalizacji produktów, firmy realizujące hafty itd. KIEDY: 20, 21, 22 stycznia 2016 GDZIE: FieraMilanoCity – Mediolan, Włochy Specjalne warunki udziału w targach dla członków PIAP: skontaktuj się z nami w celu poznania szczegółów oferty! e-mail: sales@ops.it Tel +39 02 39 20 62 22
zobacz więcej |
Polska Izba Artykułów Promocyjnych
Biuro Zarządu Śwęty Marcin 29/8 61-806 Poznań |
Tel kom: +48 791 354 426 Fax: +48 61 666 10 59
biuro@piap-org.pl
|
+48 791 354 426
|
O izbie |
Aktualności |
Dla członków PIAP |