Zaproponowane zmiany w ustawie dotyczącej prawa komunikacji elektronicznej wywołały falę niezadowolenia przedsiębiorców. W świetle nowych przepisów firmy musiałyby w ciągu zaledwie 6 miesięcy uzyskać zupełnie nowe zgody na kontakty marketingowe we wszystkich kanałach komunikacji. Stowarzyszenia branżowe związane z marketingiem oraz biznesem postanowiły jednogłośnie sprzeciwić się tym kuriozalnym i uciążliwym dla wszystkich uczestników rynku zmianom.
Wspólne pismo do Prezesa Rady Ministrów, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii wystosowały organizacje: Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Business Centre Club. Podmioty branżowe podkreślają, że uzasadnienie dla nowego prawa może wprowadzić wysoki poziom niepewności odnośnie właściwego jego stosowania.